tisdag - medryttare

Erika har Bianca idag så jag har inte ett skit att göra. Det är sjukt egentligen hur tomt det känns att inte åka till stallet. Det är liksom vardag för oss hästägare. Jag har iallafall köpt nya gummistövlar nu, mina är trasiga och läcker som fan och det är skönt att ha när man är i stallet på hösten.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva haha, har medryttare imorgon också så kommer nog bli lite bloggtorka. Men jag ska försöka hitta på något att skriva om. Tips?


Behöver fortfarande tips på övningar som mjukar upp ena sidan på hästen!


Jag & min älskade Marabou. MISS YOU


Kommentarer
Postat av: Maja

Det bästa du kan göra för din lilla häst för att mjuka upp sidorna är att rida ut i skogen och rida verkligen UT i SKoGEN. runt träd, upp och ner hit och dit och överallt. Det är det mest effektiva som man kan göra =)

2010-09-21 @ 17:48:23
URL: http://mysanhjartasthlm.blogspot.com
Postat av: maja

Om du syftar på övningar på banan eller i ridhus, så kan du göra mycket öppna, sluta, skänkelvikningar. Jag har en övning som är asbra men måste rita den. ;)

2010-09-21 @ 20:53:05
Postat av: Maja

Skulle dock inte råda till att nöta för mycket på skolor i ridhus när det gäller en så ung häst. men nån gång ibland kanske =)/coachen

2010-09-21 @ 21:26:39
URL: http://mysanhjartasthlm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0