hästar genom åren.

Har fått igång min gamla dator, så tänkte berätta lite om hästarna som betytt mest för mig under åren. (ekar Sofie lite heheh)


Irina, min nallebjörn. Hästen som jag i princip lärde mig rida på. Hade henne på ridläger på stall dalhem, där jag även har jobbat varje sommarlov (och ibland andra lov) sen 2005. Hon var min ögonsten. Den här bilden är tagen sommaren 2007. Hon gick bort den 18 december 2007. Jag kommer aldrig glömma henne.


Tusse - min första skötponny. Fastnade direkt för hans vita lurv :) Red honom väldigt mycket innan jag började rida stor häst på ridskolan. Perfekt ridskoleponny, han var verkligen världens snällaste. Flyttade till gotland hösten 08 tror jag att det var. Har bara hälsat på honom en gång sen dess. I våras tog hans nya ägare bort honom, vet inte riktigt varför. Saknad. <3


Affe (Gandalf) står på samma stall på gotland som Irina gjorde. Han är korsning nordsvensk/russ. Hur söt som helst! Hade honom på ridläger 06 och 07. Har även ridit honom väldigt mycket när jag har varit nere och jobbat. Riktigt envis ponny. När han inte orkar jobba börjar han småstegra och hoppa haha. Dock är han gammal nu, född -84. Hoppas han finns kvar länge till. <3


Walter (Waterline). Ursnygg hannoveranare som jag skötte åt Birger på säby. Där kan man snacka om kärlek vid första ögonkastet. Skötte honom i lite mer än ett år innan han såldes upp till sundsvall har jag för mig. Nu vet jag inte vart han står längre.


Marabou. Om jag inte hade haft Bianca så hade jag garanterat köpt loss honom från ridskolan. Skötte honom från den dagen han kom till den dagen jag slutade. Startade både min första hopp - och dressyrtävling på honom. (dressyren ska vi inte tala om men hoppingen gick bra!) Red bara honom varje lektion i 4 terminer. Har aldrig älskat en häst så högt, utom Bianca då. Jag ska försöka fjäska till mig att få rida honom några gånger snart, se om han har blivit förstörd av alla nybörjare sen jag slutade. En vacker dag köper jag honom! Min prins <3


Sist men inte minst - Bianca. Mitt allt :)
Henne vet ni nog det mesta om eftersom bloggen i stort sett bara handlar om henne. Menmen kan ta det kort - Blev kär första gången jag såg henne, då var hon bara några timmar. M & P köpte henne till mig sommaren 06, bästa födelsedagspresenten nånsin! Hon föddes på gården Sälle nära gotlands västkust. Flyttade henne till dalhem 07 där hon stod tills vi flyttade hem henne till sthlm i januari - 09. Stod på stall lilljärva. Flyttade till stäket nu i augusti och där trivs vi SUPERBRA!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0